UCE

“Ik denk dat er maar weinig bedrijven zijn die werken zoals wij dat doen. We ontzorgen onze klanten, we zijn zeker geen dozenschuivers”

UCE

“Ik denk dat er maar weinig bedrijven zijn die werken zoals wij dat doen. We ontzorgen onze klanten, we zijn zeker geen dozenschuivers”

‘We hebben computers en internet echt volwassen zien worden’

In 1992 zagen René en Jacqueline een gat in de markt. René werkte bij de Hogeschool Eindhoven ICT en Jacqueline werkte in die tijd als systeembeheerder en programmeur. Er was vraag naar computers, maar kennis en inkoopkanalen waren gering. UCE begon bij de familie Van Uden in de huiskamer, in de garage en al snel in bijna het hele huis. “De kinderen moesten samen op één kamer gaan slapen, want het stond gewoon vol met dozen. Het is eigenlijk een uit de hand gelopen hobby”, lacht Jacqueline. “In het begin dacht ik ‘ik ga geen veertig uur werken met de kinderen erbij’. Ze zijn er altijd bij geweest en het ging gewoon goed.

Toen de huiskamer te klein bleek, kwam er een unit in de tuin. Nu zit het bedrijf in een bedrijfspand aan de Doorgang 11 en heeft het nog de ruimte om verder te groeien. Mede dankzij Rabo Telebankieren is het bedrijf destijds zoveel gegroeid. Het Rabo Telebankierenprogramma was vroeger offline en stond als programma op de computer. “De Rabobank heeft ons destijds gevraagd om het programma te installeren bij de zakelijke klanten. Van daaruit kregen we steeds meer zakelijke klanten”, vertelt Jacqueline over de groei van het bedrijf.

Hoge standaard

Jacqueline: “Zoals wij werken, werken maar weinig bedrijven. Wij gaan heel ver in het begeleiden van klanten. Zodra wij een laptop verkopen, maken we die helemaal klaar voor de klant. Veel laptops kunnen klanten ook op internet kopen, maar wij geven er service bij. We hebben veel klanten die al jaren bij ons komen. Dat is fijn, want we weten wat we aan elkaar hebben. We geven persoonlijk advies bij de keuze van nieuwe apparatuur. Wij verkopen niets wat we zelf ook niet zou willen. Te veel plastic, slechte accu’s en schermen voldoen bijvoorbeeld niet aan onze eisen. In onze prijs zit veel méér dan de consument van nu gewend is. We installeren Windows en de benodigde programma’s, we zetten de data over, we stellen de e-mail in en we zetten er ook een virusscanner op. Daar komen verder geen extra kosten bij. Onze klanten doen vaak veel langer met een laptop of pc, dat is ook wat waard.”

“Ik denk dat er maar weinig bedrijven zijn die werken zoals wij dat doen. We ontzorgen onze klanten, we zijn zeker geen dozenschuivers”,

Jacqueline

UCE

“Ik denk dat er maar weinig bedrijven zijn die werken zoals wij dat doen. We ontzorgen onze klanten, we zijn zeker geen dozenschuivers”,

Jacqueline

UCE

Reparatie

Internet was nog niet beschikbaar toen UCE van start ging. Jacqueline: “Het leuke is dat we internet en computers echt volwassen hebben zien worden. Ik vind het daarnaast ook leuk om hardware te repareren. Als het even kan repareer ik ook laptops. Het is namelijk niet altijd mogelijk om de juiste onderdelen aan te komen en voor de juiste prijs. De kosten van reparatie moeten wel reëel zijn.”

Netwerkonderhoud

Voor de zakelijke klanten heeft UCE een volgsysteem waarmee ze problemen kunnen detecteren. Zodra er iets fout gaat ziet UCE gelijk wat er aan de hand is. Jacqueline: “Laatst was de bliksem ingeslagen hier in de buurt, internet en stroom waren uitgevallen. We gaan erheen en lossen het probleem op. We weten dat er anders de volgende ochtend problemen zullen ontstaan. Als we een melding krijgen stellen we de klant op de hoogte en bieden zo snel mogelijk een oplossing aan.”

Toekomstbestendig

“Wij blijven continu veranderen. Dat moet ook wel in dit vak”, lacht Jacqueline. “Je ziet dat servers vervangen worden door hybride oplossingen en de cloud ingaan. Ook hier denken we in mee en vooruit. Eén van onze klanten gebruikt bijvoorbeeld twee providers naast elkaar. Zo verkleinen we de kans dat hij zonder internet komt te zitten. We kunnen nu ook computersystemen op afstand onderhouden. Je ziet: de wereld van de ICT staat nooit stil en we denken altijd een paar stappen vooruit.”

  • UCE
  • Doorgang 11
  • 5473 HZ HEESWIJK-DINTHER
Bekijk website